Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 00:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 16:47 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 18:27
Berichten: 4
Ik heb een probleem met mijn MacBook (Leopard) en Internet.

Het probleem is dat de internetpagina’s soms maar half laden of zelfs helemaal niet. De blauwe balk blijft als het ware ‘steken’. Dit probleem doet zich zowel draadloos als bedraad voor.

Als ik de verbinding test (speedtest.nl) dan krijg ik prima resultaten en mijn XP-laptop (draadloos) en Vista-PC (bedraad) werken zonder problemen, OOK op het moment dat mijn MacBook de pagina’s NIET kan laden werken deze super.

Zowel met Safari als FireFox heb ik dit probleem, dus het ligt volgens mij niet aan de browser zelf. Het vreemde is dat als ik het soms een paar minuten later probeer, dat het dan weer wel weer even goed gaat, echter maar voor een halve minuut. (nogmaals: tijdens deze problemen werken de overige pc’s wel!)

Ik heb echt al van alles geprobeerd; OpenDNS, Caches legen, opnieuw instellen etc. Ik snap er echt niets meer van.

Als ik zoek op internet kom ik dit probleem erg veel tegen, maar ik kan nergens een oplossing vinden die werkt.

Zou dit met de Experiabox te maken kunnen hebben?

Help mij! Please!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 17:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 sep 2006 12:26
Berichten: 47
Woonplaats: 8094
Bobb schreef:
Ik heb een probleem met mijn MacBook (Leopard) en Internet.
Zou dit met de Experiabox te maken kunnen hebben?

Helaas kan ik u niet helpen maar alleen uw opmerking weerleggen. De Macbook van mijn zoon doet het prima icm de EB (Wifi), in mijn geval de Siemens.
Het door u geschetste probleem heeft derhalve in mijn optiek géén verband met de EB!

_________________
Tevreden IPB Gebruiker sinds 4 juli 2005. Vanaf augustus 2012 IPB via glasvezel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 nov 2008 17:16 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 18:27
Berichten: 4
Dank voor de reactie...
Het probleem is dat het een tijdje goed ging en ineens had ik problemen. Op diverse fora lees ik hetzelfde probleem en het viel mij op dat de Experiabox nogal eens genoemd werd, vandaar...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 15:16 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 18:27
Berichten: 4
Jammer...krijg veel reacties en zie op Internet ook dat heel veel personen hier last van hebben....maar nog steeds geen oplossing...

Iemand?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 19:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Misschien een of andere google-adds blokker actief?
Veel pagina's zijn tenslotte afhankelijk van deze reclame-banners?
Als je dit blokt komt dan niet alles meer door?

Zomaar even een gedachte.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 dec 2008 21:14 
Offline

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 19:42
Berichten: 3
Kijk anders even naar de firewall instellingen van de experiabox. Als deze op high staan, zet ze op medium. Als de firewallinstellingen op high staan moet je bij sommige sites ook een rood kruisje zien waar normaal gesproken een plaatje geladen is. Ik weet niet hoe het eruit ziet bij apple.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 dec 2008 10:34 
Offline

Geregistreerd: ma 08 jan 2007 18:27
Berichten: 4
Na alles geprobeerd te hebben (OpenDNS, caches legen, opnieuw instellen, etc, ben ik op drastische maatregelen overgegaan. Ik heb mijn Macbook helemaal opnieuw geïnstalleerd, en wat denk je…..nog steeds hetzelfde probleem. :oops: (maar wist ik in ieder geval dat het niet aan mijn Appletje lag).

Daarna, als laatste redmiddel, heb ik mijn Experiabox teruggezet naar de fabrieksinstellingen en toen…juist, probleem verholpen! Dus om een of andere onverklaarbare wijze gaat er in de EB na een tijdje iets fout en communiceert hij niet goed meer met mijn MacBook Pro, terwijl de overige PC’s, zowel met kabel als draadloos, gewoon door blijven draaien… heel vreemd.

Ik meld dit, om iedereen te bedanken voor het meedenken en anderen die dit probleem ook heen een stap verder te helpen.

Gr,
Bob
:wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 30 dec 2008 22:30 
Offline

Geregistreerd: di 30 dec 2008 17:59
Berichten: 3
Terug naar fabrieksinstelling zet je firewall uit dus dat lijkt me geen goede optie.

Inloggen op de box (192.168.2.1) en de beveiliging naar medium zetten ipv high geeft de oplossing.
De Experia ervaart Google's manier van benaderen nl als een attack.

Afbeelding

en

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 09:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 09 jun 2006 09:35
Berichten: 146
Woonplaats: Noordoostpolder
Bobb schreef:
Ik heb een probleem met mijn MacBook (Leopard) en Internet.

Het probleem is dat de internetpagina’s soms maar half laden of zelfs helemaal niet. De blauwe balk blijft als het ware ‘steken’. Dit probleem doet zich zowel draadloos als bedraad voor.

(knip)

Zou dit met de Experiabox te maken kunnen hebben?

Help mij! Please!

Hier had ik ook hetzelfde probleem, met grote regelmaat dat pagina's niet opnieuw geladen kunnen worden omdat de verbinding niet geherinitialiseerd kon worden.

Aangezien dat ik overstap van IPB naar alles in 1 van Ziggo (scheelt me €20 per maand en hogere snelheden) en gisteren de modem is aangesloten ben ik opeens van dit probleem af.
Geen foutmeldingen meer gehad over niet ladende pagina's, terwijl dit bij IPB constant voorkwam.

Mijn vermoeden is dan ook dat het probleem ligt bij de experiabox (mijn geval de siemens versie) of ergens in de servers van KPN.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 17:48 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Als je de e-mail notification nou eens aanzet en wat e-mails laat binnenkomen,kun je dan zeggen wat er aangegeven wordt ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling