Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 29 maart 2024 01:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: zyxel modem
BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 19:19 
Offline

Geregistreerd: zo 27 apr 2008 09:52
Berichten: 4
hallo,

zou bij telfort ook de experia box werken.
dus met dezelfde instellingen! hetnet en telfort zijn beide van kpn.

het zit zo,ik heb mijn experia box over, omdat ik eerst hetnet had.
een kennis heeft voip van telfort maar heeft geen wireless modem van telfort
maar bedraad.

nu wil ik proberen of ik alle instellingen van telfort in de experiabox kan krijgen.

zou dat lukken?

gr

hoevenaar


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zyxel modem
BerichtGeplaatst: di 28 okt 2008 21:05 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Zijn 2 verschillende gescheiden systemen, dus zal niet gaan lukken. Je kan wel de Zyxel aansluiten op een Lan-poort van de EB en DHCP uitzetten op de EB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zyxel modem
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 11:09 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Wie ben ik (in hoedanigheid van moegebeulte Telforter) om de moderator tegen te spreken.......
Kijk maar eens rond op het T.-forum http://telfort.gebruikers.eu/news.php
Daar zijn talrijke draadjes te vinden!
(De belangrijkste modeminstellingen zijn i.d.d. identiek!)

Veel succes gewenst,
roy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zyxel modem
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 12:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
roymarja schreef:
Wie ben ik (in hoedanigheid van moegebeulte Telforter)

roy


@roy,verklaar je nader !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zyxel modem
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 20:04 
Offline

Geregistreerd: za 06 sep 2008 13:26
Berichten: 31
Graag maar valt dat dan niet buiten het kader van dit forum?
Aan de andere kant: Telfort is immers ook ingelijfd tot de inmiddels wel heel omvangrijke KPN-familie!

Misschien mag ik ter verduidelijking ook even toelichten hoe ik bij T. terecht ben gekomen?
Ik was tot december vorig jaar (instap) Surferen beller bij HetNet en in die hoedanigheid Voiper van het eerste uur.....
Over internetverbinding (was dat indertijd niet 1,5 Mbit?) niets dan lof mmaar na een succesvolle start met Voip begon de ellende die zich voornamelijk kenmerkte door werkelijk verschrikkelijke galm- en echo problemen.
Ondanks het feit dat mijn probleem doorgespeeld werd naar een specialistenteam kon men tot het bittere eind niet echt een vinger leggen op de oorzaak.
Daarbij moet worden gezegd dat men werkelijk alles in het werk heeft gesteld (althans in mijn beleving) om de klacht succesvol te tackelen.
Niettemin mocht noch het omruilen tegen een Thomson EB en evenmin een monteursbezoek baten.

Daarom dus de move naar T. gewaagd.
Overstap ging eigenlijk probleemloos met dienverstande dat KPN-medewerker in de centrale geen feedback doorgaf aan T. waardoor ik aanvankelijk een week verstoken was van telefonie.
Dat die termijn zou verbleken bij alle storingen en uitval die nog zouden volgen, kon ik toen natuurlijk niet bevroeden.
Één ding moet gezegd: wanneer in de lucht is de Voip-telefonie van heel behoorlijke kwaliteit en absoluut vrij van galm en/of echo.
Misschien is het ook bij jullie bekend dat het telefonieplatform steeds meer problemen kent hetgeen resulteert in downtime.
Tot op heden heb ik T. tot twee keer toe schriftelijk in gebreke gesteld een aangedrongen op eenzijdige ontbinding van het bellen-gedeelte.
De eerste reactie was dat men graag een onderzoek naar mijn computerconfiguratie willen instellen alsof die de oorzaak van de problematiek zou zijn.
De tweede keer dat T. van zich liet horen (op zich opmerkelijk want de meeste brieven blijven onbeantwoord!) bevestigde men het contract, nota bene overeenkomstig mijn wens!!!!!, per einde eerste contractjaar te beëindigen.
Hoe deze kwalijke aangelegenheid zal eindigen; wie het weet mag het zeggen...
Misschien dat het klachten e-mailadres van de KPN ooit soelaas zal brengen?

Dit tranentrekkende relaas wil ik toch graag in positieve zin eindigen door vast te stellen dat, alle negatieve berichten ten spijt, de KPN haar klanten uiteindelijk netjes tegemoet pleegt te treden, tot schadevergoedingen aan toe.
Mag ook wel eens gezegd worden of niet......

n.b.: eigenlijke internetverbinding (via voormalig Tiscali-netwerk: BabyXL) is boven elke twijfel verheven. Hoewel ik niet tot de KB-neukers behoor behaal ik op mijn sloffen zo'n slordige 15 tot 16 Mbit en dat gedurende de gehele dag.
En dat voor luttele 19,95 Euries!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: zyxel modem
BerichtGeplaatst: di 04 nov 2008 22:09 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Bedankt voor je reactie.Deels met name het IPB gebeuren herkenbaar (er zijn wat problemen geweest in het begin,zeker als het over galm en echo gaat)

De storingsfrequentie van Telfort op haar Voip-platform was idd abnormaal maar er schijnt een verbetering in te zitten (?)
Onbegrijpelijk dat ze niet van KPN IPB hebben geleerd (los van ander platform,ze hadden het kunnen weten)

Mocht je er nog behoefte aan hebben,ga dan met je klachten bijv ook eens naar consuwijzer

http://www.consuwijzer.nl/

Geef de moed niet op want Telfort is ook maar een simpele provider,niet meer en ook niet minder !


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling