Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 22:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: stroomstoring
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 08:43 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Goede morgen,

Afgelopen week voor de derde maal een blikseminslag gehad met de nodige gevolgen.
Computer stuk, Experiabox stuk, fax stuk, enz.

Mijn vraag is als volgt, als ik straks met vakantie ga, kan ik dan de Experiabox ook drie weken lang volledig van de stroom, en de telefoonlijn afhalen (dus alle kabels afkoppelen zonder verlies van gegevens of het risico eerst de KPN weer te moeten bellen).


Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 09:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
bjstijf schreef:
Goede morgen,

Afgelopen week voor de derde maal een blikseminslag gehad met de nodige gevolgen.
Computer stuk, Experiabox stuk, fax stuk, enz.

Mijn vraag is als volgt, als ik straks met vakantie ga, kan ik dan de Experiabox ook drie weken lang volledig van de stroom, en de telefoonlijn afhalen (dus alle kabels afkoppelen zonder verlies van gegevens of het risico eerst de KPN weer te moeten bellen).


Groet,

B.J.


Dit is nu dan al 3 keer gebeurt bij je, dan is het wel zo veilig om alles af te koppelen.

En om in de toekomst veilig te zijn sluit de spanningen aan op een Belkin Surgemaster te koop bij o.a Dynabite.
Op dit blok krijg je van Belkin levens lange garantie bij overspanning en blikseminslag op al je apparatuur wat er op aangesloten is. Als er wat gebeurt wordt alles gerepareerd of vernieuwd, mijn zoon heeft dit ook gehad en despullen werden vernieuwd want dit stekkerblok moet alles tegen houden, en zeer goede service van deze firma.

Ik heb het er zelf ook tussen zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 09:19 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Bedankt voor de snelle reactie,

Ik ben ook al aan het zoeken geweest naar iets dergelijks, en heb nu (voorlopig) een verleng doos met overspanning beveiliging geplaatst.
Maar dan spreek je alleen maar over de 230 volt kant. En over een niet te grote overspanning

Dit maal was de bliksem ingeslagen via de KPN lijn, dus het 230 volt gedeelte was in al de genoemde apparatuur intact, maar alles wat in verbinding stond met de telefoonlijn was aan diggelen.

Bevat de voorgestelde oplossing tevens een voorziening die de telefoonlijn beveiligd?
Ik ga er in ieder geval naar kijken.

Maar kun je uit voorzorg de EB. drie weken volledig uitschakelen.

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 09:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
bjstijf schreef:
Bedankt voor de snelle reactie,

Ik ben ook al aan het zoeken geweest naar iets dergelijks, en heb nu (voorlopig) een verleng doos met overspanning beveiliging geplaatst.
Maar dan spreek je alleen maar over de 230 volt kant. En over een niet te grote overspanning

Dit maal was de bliksem ingeslagen via de KPN lijn, dus het 230 volt gedeelte was in al de genoemde apparatuur intact, maar alles wat in verbinding stond met de telefoonlijn was aan diggelen.

Bevat de voorgestelde oplossing tevens een voorziening die de telefoonlijn beveiligd?
Ik ga er in ieder geval naar kijken.

Maar kun je uit voorzorg de EB. drie weken volledig uitschakelen.

Groet,

B.J.


Er is ook een aparte ingang voor de telefoon en ook voor de antenne van de kabel TV op deze stekkerdoos blok, er kunnen 6 230V apparaten op en kost ongeveer € 29


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 09:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Henk.W schreef:

En om in de toekomst veilig te zijn sluit de spanningen aan op een Belkin Surgemaster te koop bij o.a Dynabite.
Op dit blok krijg je van Belkin levens lange garantie bij overspanning en blikseminslag op al je apparatuur wat er op aangesloten is. Als er wat gebeurt wordt alles gerepareerd of vernieuwd, mijn zoon heeft dit ook gehad en despullen werden vernieuwd want dit stekkerblok moet alles tegen houden, en zeer goede service van deze firma.

Ik heb het er zelf ook tussen zitten.


Huh?!?!?

Dus ondanks de beveiliging was alles wat er op aangesloten zat tóch stuk?
Weten jullie ook hoe dit gekomen is?

Lijkt me weinig betrouwbaar....
OK, het werd allemaal netjes vervangen maar dan nog, dit wil je juist niet laten gebeuren?

Ik wil mijn hele computerkamer beveiligen met dit soort dingen, vandaar mijn verbazing over dit.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 10:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Het kan altijd wel eens een keer gebeuren, bij mijn zoon was het toen meerder inslagen achter elkaar binnen 3 min. op een metalen lantaren paal in zijn tuin, en bij de laatste inslag ging het mis zelfs de gehele meterkast was uitgebrand, dus dit was zo zwaar dat geen èèn beveiliging dit kan houden voor huishoudelijk gebruik :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: di 10 jun 2008 10:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Aha, duidelijk.

Als het een serie inslagen is dan kon het inderdaad wel eens moeilijk worden.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 11:49 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Ondertussen een paar verleng dozen met overspanning beveiliging in gebruik.
Maar terugkomend op mijn eerste vraag, waarop nog geen duidelijk antwoord, "Kan ik voor 3 weken de experiabox van de stroom afhalen en alle stekkers loskoppelen zonder verlies van gegevens o.i.d."
Dit omdat ik dat toch veiliger vindt, normaal ben je meestal thuis om de zaak bij onweer los te koppelen.
Puur een extra veiligheid dus tijdens 3 weken afwezigheid.

Een mail naar de helpdesk KPN leverde een vreemd verhaal op.
Citaat:
" Naar aanleiding van uw vraag betreffende het uitschakelen van de KPN Experia Box informeren wij u als volgt:

Met InternetPlusBellen heeft u een continue internetverbinding, ook wanneer uw pc uitstaat. Het is mogelijk om de verbinding te verbreken, maar wij adviseren u dit niet te doen.
Wanneer u alsnog uw verbinding wilt verbreken, dan kunt u hiervoor kijken op de website van Microsoft: http://www.microsoft.com "

Ik kan het verkeerd zien, maar dit slaat volgens mij nergens op, als ik thuis tijdelijk stekkers ergens uithaal, heeft microsoft daar toch niets mee van doen?

Wie weet of ik de Experiabox straffeloos 3 weken uit kan schakelen?

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 11:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik zie niet in waarom het niet zou kunnen.
Als ik 3 weken wegga zou ik het uitzetten.

Kortom gewoon doen!

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 15:05 
bjstijf schreef:
Wie weet of ik de Experiabox straffeloos 3 weken uit kan schakelen?


Is geen probleem, vorig jaar nog gedaan.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 17:00 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Bedankt voor jullie reactie, hier kan ik wat mee.
Ik ga het spul voor alle zekerheid uitschakelen tijdens mijn vakantie.

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 22:39 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ik sluit mij eigen hier bij aan, gewoon uitzetten als u zich hierbij prettig voelt, maakt ook verder niets uit, na 3 weken de stekker er weer in en uw verbinding met kpn komt weer tot stand.

Hè, kan niet op `t woord komen, maar heb zelf een blok in mijn meterkast staan die ook bij uitval er voor zorgt dat mijn experiabox, fax, telefoon,nslu2 en bijbehorende harde schijven het blijft doen, dit voor maximaal 11 min (zelf keer uitgetest) dit zelfde heb ik ook bij mijn pc staan, dit houdt tevens ook overspanning van b.v een blixem inslag of power dips tegen. En als het stroom toch uitvalt kan ik nog vrolijk 11 min door internetten :mrgreen:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: stroomstoring
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 08:22 
Offline

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 16:01
Berichten: 82
Woonplaats: Wapenveld
Voor mij is het nu duidelijk, dit lijntje mag van mij gesloten worden.

Allemaal bedankt voor de reacties.

Groet,

B.J.

_________________
"Er is meer tussen Hemel en Aarde dan waarvan wij in al onze wijsheid dromen"


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling