Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 11:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 20:38 
Offline

Geregistreerd: di 28 nov 2006 21:33
Berichten: 29
Hallo,

Wat is het voordeel van Poorten open voor b.v. Azeurus?

Is je IPB Router beter afgetimmerd tegen overbelasting van teveel verbindingen? Of heeft dit daar niks mee te maken.

Dit omwille van het bekende fenomeen van wegvallen van verbinding bij P2P programma's met IPB Internet...

Groeten,

Testing-Mine :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 02 jan 2007 21:20 
Offline

Geregistreerd: zo 19 nov 2006 11:52
Berichten: 56
Volgens mij heeft dat alleen als voordeel dat je ook verbindbaar/connected bent voor andere bittorrent gebruikers. Sommige sites eisen dat je connected bent, omdat dit beter is voor de snelheid van de download.
In azureus krijg je dan een "NAT error" of zoiets dergelijks.

Heeft verder niets met het wegvallen van je verbinding te maken of je een poort opent of niet. Dit is gewoon het bekende EB probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 12:24 
Offline

Geregistreerd: wo 10 jan 2007 11:44
Berichten: 44
Poorten zijn niet van belang, deze UDP connecties "drukken" het voip verkeer weg.

zorg ervoor dat je niet boven de 150 "inkomende UDP connecties" komt en je zou goed moeten zitten.

uit ervaring beginnen de problemen bij 200 en loopt het gegarandeerd vast bij 300.

_________________
MultiPlay ServiceDesk medewerker
- IPB KPN
- IPB HetNet
- IPB Planet
- Slim bellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 14:44 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Jort schreef:
Poorten zijn niet van belang, deze UDP connecties "drukken" het voip verkeer weg.

zorg ervoor dat je niet boven de 150 "inkomende UDP connecties" komt en je zou goed moeten zitten.

uit ervaring beginnen de problemen bij 200 en loopt het gegarandeerd vast bij 300.


Bij mijn weten praten we hier over 2 verschillende dingen en daarbij komt dat wanneer een hd-medewerker ziet dat er 200 udp connecties zijn de support einde verhaal is :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 11:26 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
wat kan de EB 552 eigenlijk in totaliteit "hebben".??
Er zitten bij mij 2 computers op de EB aangesloten. Op de ene draait regelmatig Edonkey en speelt een kind on-line spellen.
Op de 2e comp zit kind 2 ook on-line spellen te spelen EN bovendien staan ze beiden ook nog eens via een headset in contact met hun mede spel-spelers.
Al die gegevens gaan via de EB de wereld in.
Ik lees van Jort dat 150 verbindingen met P2P programma's moet kunnen, maar de rest van de "programma's" zullen toch ook hun deel opeisen ?
Ook lees ik op het forum al hallelua verhalen over dat er eindelijk top snelheden bereikt worden. Is dit de eerste aanzet tot de verbetering in de werking van P2P programma's??
Ik merk er hier nog niet zoveel van, maar durf ook nog niet zo goed om hogere instellingen toe te passen uit angst dat de EB zich zelf weer door "overbelasting" zichzelf gaat resetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 jan 2007 11:15 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@vankooten:Mbt p2p programma's is gebleken dat de EB niet heel veel kan omdat het modem dan teveel udp sessies zou kunnen genereren.
Bij de ene persoon zit de grens op x en bij de ander op y (er spelen meerder factoren een rol)
Als het nu naar tevredenheid loopt dan zou ik het voorlopig zo laten en anders is het een kwastie van trail and error totdat je merkt dat de EB vast loopt resp je telefoniegedeelte niet optimaal werkt.

Verder zijn online games ook behoorlijk belasten maar dat is ook weer afhankelijk van je abbo resp je bandbreedte die naast p2p nog beschikbaar is.

En zo zijn er nog aardig wat factoren de eea nadelig kunnen beinvloeden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling