Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 14:39 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 13:24
Berichten: 4
Woonplaats: Rotterdam
Ik heb nu een paar maanden een Draytek router die perfect functioneert - VOIP bellen via Voipcheap, Budgetphone en ik kan inloggen op onze zakelijk SIP server - en zit niet te wachten op een Experia box.. :-)

Kan ik met een Draytek router inloggen op een IPB account ?

Kan ik ook mijn PSTN lijn houden ivm fax en moden en tegelijkertijd een IPB account hebben waaarop ik bereikbaar ben met mijn bestaande KPN nummer? Of kan de KPN administratie dat allemaal niet aan ;-)

Grtz


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 15:25 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
Als het nu allemaal naar tevredenheid loopt waarom zou je dan willen switchen ?

Ga er maar vanuit dat elke andere modem/router dan de EB (grijs-zwart) betekent dat je Voip gedeelte behorende bij IPB niet beschikbaar is.
Vraag is dan ook of dat bezwaarlijk is ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 15:37 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 13:24
Berichten: 4
Woonplaats: Rotterdam
Ivm inkomende oproepen / belletjes.
Ik wil graag mijn KPN nummer niet hoeven porteren naar een of ander vage VOIP provider en gewoon bij KPN houden. Daarom wil ik graag met een Draytek kunnen inloggen op de SIP server van KPN / IPB zonder de ellende van een EB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jan 2007 15:38 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 13:24
Berichten: 4
Woonplaats: Rotterdam
Wat is er anders (niet SIP etc) aan het VOIP gedeelte van een EB?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 jan 2007 18:38 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
MarcvanB schreef:
Ivm inkomende oproepen / belletjes.
Ik wil graag mijn KPN nummer niet hoeven porteren naar een of ander vage VOIP provider en gewoon bij KPN houden. Daarom wil ik graag met een Draytek kunnen inloggen op de SIP server van KPN / IPB zonder de ellende van een EB.


Het laatste zal me niet toestaan omdat men je de benodigde gegevens niet zal geven.Vraag is dan ook of je concept gaat werken ?!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 00:03 
Offline

Geregistreerd: ma 01 jan 2007 13:24
Berichten: 4
Woonplaats: Rotterdam
Hmm... het ziet er dus naar uit dat KPN gebruik van de Experiabox afdwingt. Is het mogelijk in de EB andere SIP provider te 'mixen' met KPN? Bijvoorbeeld voor uigaande calls naar Spanje te routeren naar een spaanse SIP provider?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 00:22 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
als je een keus maakt voor ipb wordt dit product geleverd tot en met de modem/router. in dit geval dus de experiabox. het sip-gedeelte wordt afgeschermd door kpn.
jouw wensenpaket is wellicht groter, maar dan zal dus je een keuze moeten maken voor een andere provider.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 04 jan 2007 09:56 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
MarcvanB schreef:
Hmm... het ziet er dus naar uit dat KPN gebruik van de Experiabox afdwingt. Is het mogelijk in de EB andere SIP provider te 'mixen' met KPN? Bijvoorbeeld voor uigaande calls naar Spanje te routeren naar een spaanse SIP provider?


Quote:

Indien u programmatuur of telefoons van een andere aanbieder gebruikt die gebaseerd zijn op het SIP protocol ontstaan er vaak problemen als gebruik wordt gemaakt van de standaard poort voor SIP (5060).

Deze wordt namelijk door KPN gebruikt voor telefoonverkeer over de KPN Experia Box. Indien u gebruik kan maken van een andere poort voor SIP, zoals poort 5080, dan is het in principe mogelijk om SIP-gebaseerde telefonie van een andere aanbieder te gebruiken, deze aanbieder moet dan wel deze poort accepteren. U dient dan wel zelf de instellingen te wijzigen op uw eigen (Niet KPN) SIP-telefoons of programmatuur op de PC.

Unquote


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling