jwagenaar schreef:
gezien het eisenpakket tav upload heeft ipb ook geen zin.
als dit essentieel is zal je toch snel richting zakelijke sdsl-verbindingen komen. xs4all komt tot 2,4 mb upload. maar ja, natuurlijk een ander prijskaartje.
denk dat je wensenlijstje van 4 mb upload voor nog geen 1000 euro per jaar niet reeel is. ongeacht welke leverancier tot jouw deur komt.
Het is geen noodzaak dat ik een hoge upload heb, het vergroot alleen de mogelijkheden. Ideaal zou natuurlijk zijn als er glasvezel geleverd word net zoals in amsterdam, gewoon een 100mbit verbinding. Maar dat zie ik in de volgende 5 jaar nog niet gebeuren, dan woon ik hoogst waarschijnlijk ook op mezelf en is het misschien wel mogelijk op die locatie voor een normale prijs.
Het is leuk om een gameserver te draaien, met 1024 lukt dat al een heel stuk beter. Ook krijgt de FTP net dat tikkie meer snelheid dat het niet meer "langzaam" is.
Maarten schreef:
Welke optie´s zouden adhv de postcodecheck eigenlijk bij jullie mogelijk zijn qua provider?
Adsl en of Kabel?
Alleen alle providers via het KPN netwerk qua ADSL
Kabel is Casema en Wanadoo. Kabel is echter nog langzamer dan ADSL op het moment (iedereen heeft hier kabel, teveel overbooking) zelf heb ik het ook totaal niet op kabel. Als ik multikabel zou kunen krijgen was het nog een optie maar aangezien dat ook niet leverbaar is...
IPB is de beste oplossing (en snelste), het liefst zou ik ADSL2+ zien maar.. nog nergens te bekennen bij KPN.
Mijn grote vraag op dit moment:
Kan ik de experiabox vervangen door een ADSL2(+) modem? Kan ik dan VoIP nog gebruiken? zo ja hoe?
Als dit niet mogelijk is dan moet ik maar genoegen nemen met de box en ga ik 3 dagen hard aan het configureren

Dan zou ik echter wel graag reacties horen van mensen die servers draaien. (heel slechte ervaringen met routers en port forwarding)