Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 15:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 21:22 

Download al een tijdje met Bittornado torrents van moviehouse. Alles ging perfect tot vorige week toen ik plots niet meer verbindbaar was op die site.

(Uitleg niet verbindbaar zijn:)
Wat betekend het niet ?
Niet verbindbaar zijn betekend niet, dat je geen verbinding hebt met de tracker en dat je dus niets zou kunnen up- en downloaden !!
Dus ook als je niet verbindbaar bent lopen je torrents gewoon.

Wat betekent het wel?
Niet verbindbaar zijn betekend slechts dat er enkele peers (mededownloaders) zich met jou kunnen verbinden.
Maar het betekent ook dat je eigen torrents langzamer lopen)

Aangezien ik niet verbindbaar ben kan ik dus ook geen vragen daar stellen :-S

Via het forum van MH heb ik wederom alles gecontroleerd, poorten gecheckt etc. maar dan komt het probleem, ik kan ineens niet meer mijn firewall instellingen wijzigen via mijnkpn, beheer experiabox. Ik krijg daar alleen het eerste blok te zien en dus niet ook het blok met firewall instellingen. (KPN gebeld maar kreeg te horen dat dat wel meer dan 3 weken kon gaan duren voor ze me konden helpen)

Ben al bezig geweest om de instellingen in mijn EB zelf te veranderen met tot nu toe nog geen resultaat.
Heb heel dit forum doorgelopen maar kan eigenlijk niet iets vinden wat wel helpt bij mij.

Heb ook die poortscan uitgevoerd bij grc.com en krijg daar dan de volgende melding:

Your Internet port 139 does not appear to exist!
One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

Waar ik dus uit op maak dat ik een "te veilige" pc heb. Vind dat op zich wel een fijn bericht, maar wil toch ook graag weer verbindbaar worden!!!

Dus al vanalles geprobeerd, firewall uit (Norton en/of eb), poorten open gezet etc etc etc.

Kan nu nog maar 1 ding zeggen en dat is.........................help asjeblief!!!!!!

Groetjes Joos

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 21:54 
Site Admin

nog nooit gehoord van een te veilige pc :wink: maar toch beter dit dan anders. hoewel je welicht nu problemen hebt met bittornado.
het lijkt mij niet verstandig de instellingen van de firewall aan te passen, er vanuitgaande dat de combinatie tot voor kort wel heeft gewerkt.
probeer voor jezelf te achterhalen of er in die periode dat het fout ging programma's geinstalleerd zijn en/of aangepast.
een andere mogelijkheid zou norton kunnen zijn; wellicht is door een recentelijke update een en ander aangepast. het alleen maar uitschakelen van een dergelijk programma levert vaak niet de oplossing. probeer anders norton eens te deinstallerren en dan te kijken of het werkt.

heb je ook al eens hier gekeken http://www.portforward.com/english/rout ... ornado.htm

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 24 okt 2006 22:29 

Joos schreef:
Your Internet port 139 does not appear to exist!
One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

Groetjes Joos

Op zich leuke terminologie,maar het zou niet fijn zijn als via een bepaald commando bij jou computer even gekeken wordt toch ?

Adhv bovengenoemde link zou je een heel eind moete kunnen komen !

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 18:41 

Poort 139 openen wil je niet !!!

Dit zorgt voor een giga beveiligingslek op je pc !!!

Poort 139 word namelijk voor de volgende dingen gebruikt:

TCP 139 is used for directory replication, event viewer, file sharing, logon sequence, pass-thru validation, performance monitoring, printing, registry editor, server manager, trusts, user manager,

Security Concerns: Key target in auth & DOS attacks, plus sniffer capture of sensitive data transfers.

Kort gezegd komt het hier op neer dat je je windows machine zo lek als een mandje maakt door deze poort open te zetten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 18:44 

als poort 139 voor filesharing wordt gebruikt, zal je die dus wel open moeten zetten als je bestanden aan anderen beschikbaar wil stellen via bittorrent oid. of je dat wilt???? tja, je zal niet de eerste zijn die op deze manier geïnfecteerd raakt of overgenomen wordt.

gewoon niet aan beginnen als je de boel schoon wilt houden. maar ja als je dat soort zooi gebruikt, loop je gewoon risico's.

de poort kan je overigens via NAT doorkoppelen naar je pc. gewoon in de experiabox instellen. maar net als plopey zeg ik: 'dat wil je niet!'

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]