Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 12:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vaste aansluiting nodig?
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 17:30 

Hey mensen,

we krijgen binnenkort thuis HetNet Surfen & Bellen als vervanging van onze oude analoge lijn.

Maar voor een maatje van mij, stel dat je een huis koopt waar helemaal NIETS is, geen KPN doos te bekennen. Als je dan IPB aanvraagt maken hun dan ook het koperpaar in orden voor het ADSL/VoIP signaal? Of moet je dan eerst zelf een analoge lijn nemen en die opzeggen, zit je toch een jaar aan vast?

Ik meende ergens gehoord te hebben dat je in bovenstaande situatie gewoon alles af kan door IPB aan te vragen, alleen aansluitkosten enzo???

Iemand hier ervaring mee?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 17:40 
Site Admin

ik neem aan dat je over een nieuwe woning hebt; dan is de aannemer verantwoordelijkheid dat er een aansluiting in de woning komt.
indien die aanwezig is kan de bewoner bv. dit product bestellen.
als het een bestaande woning is waar geheel geen aansluitingen is, zal je zelf de opdracht moeten geven aan kpn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 13:53 

wopper schreef:
Maar voor een maatje van mij, stel dat je een huis koopt waar helemaal NIETS is, geen KPN doos te bekennen.

Normaal gesproken moet ieder huis een KPN aansluiting hebben vanaf de straat. Als het nieuwbouw is moet je een ISRA punt aanvragen bij de KPN.

Een bestaande huis heeft meestal een KPN aansluiting, vaak komt deze via de voorgevel in de kruipruimte binnen. Mocht je het niet kunnen vinden, dan kan je een KPN monteur bestellen voor het herstellen van het invoerpunt(kosten klant).

Je hoeft in ieder geval niet eerst een analoge lijn aan te vragen bij KPN, je kan direct IPB aanvragen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 15:35 
Site Admin

Marcel schreef:
Als het nieuwbouw is moet je een ISRA punt aanvragen bij de KPN.

marcel, ben dat niet met je eens. de verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij de bouwer/aannemer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 15:38 
wopper schreef:
Hey mensen,

we krijgen binnenkort thuis HetNet Surfen & Bellen als vervanging van onze oude analoge lijn.

Maar voor een maatje van mij, stel dat je een huis koopt waar helemaal NIETS is, geen KPN doos te bekennen. Als je dan IPB aanvraagt maken hun dan ook het koperpaar in orden voor het ADSL/VoIP signaal? Of moet je dan eerst zelf een analoge lijn nemen en die opzeggen, zit je toch een jaar aan vast?

Ik meende ergens gehoord te hebben dat je in bovenstaande situatie gewoon alles af kan door IPB aan te vragen, alleen aansluitkosten enzo???

Als je geen analoge lijn hebt kun gelijk ipb aanvragen dan wordt je digitaal opgeleverd dus dan hoeft je nummer niet geporteerd te worden.

BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 17:14 

AK47 schreef:
wopper schreef:
Hey mensen,

Als je geen analoge lijn hebt kun gelijk ipb aanvragen dan wordt je digitaal opgeleverd dus dan hoeft je nummer niet geporteerd te worden.

Dan mag jij mij gaan vertellen waar je de Experiabox dan op aan wilt sluiten. Gas -of waterleiding ofzo?

Laatst bijgewerkt door Kevin op za 11 nov 2006 17:49, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 17:27 

AK47 schreef:
wopper schreef:
Hey mensen,

En als je geen IS/RA punt hebt kun je helemaal nergens op aangesloten worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 nov 2006 22:39 

Als je geen ISRA punt hebt (wel kabels maar geen doosje), dan moet je dat eerst ffkes door de kpn laten installeren, en DAN IPB aanvragen.
En het is super nieuw, maar het is nu OOK mogelijk om met Surfen&Bellen zonder vaste aansluiting het pakket aan te vragen!!

Er wordt dan een nummer voor je aangemaakt, in uitgaande dat er een isra punt aanwezig is natuurlijk.....

Tja.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 21:02 

Wanneer er geen is/ra-punt aanwezig is wordt er een (op de kosten van de kpn) aangelegd. Is het is/ra-punt beschadigt dan komt er een monteur langs (op kosten van kpn) om het te herstellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 21:10 

wezel555 schreef:
Wanneer er geen is/ra-punt aanwezig is wordt er een (op de kosten van de kpn) aangelegd.

Dit geldt alleen als er nooit een ISRA-punt op het adres is geweest, anders kosten klant(nieuwe ISRA maken vanaf € 300,00, er wordt eerst een offerte gemaakt).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 nov 2006 22:51 

wanneer een israpunt kapot is (er is er dus wel een geweest) dan wordt deze gerepareerd door een monteur (dit is ongeveer zo sinds anderhalve maand)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2006 15:54 

wezel555 schreef:
wanneer een israpunt kapot is (er is er dus wel een geweest) dan wordt deze gerepareerd door een monteur (dit is ongeveer zo sinds anderhalve maand)

Nou en dat las ik dus ook op me werk (ik verkoop IPB in de weekenden) maar de materie en regels wisselen zo hard dat ik geen tijd heb om het allemaal bij te houden. Het afstuderen heeft even prio 1 en werk prio 2.

Maar in mijn beleving is het zo dat als je niets hebt, of het niet kan vinden (komt bijna op het zelfde neer -> kpn moet iets doen) dan zit dit standaard bij IPB inbegrepen en hun leveren hem dan werkend op.

Maar het is dus een oud huis en die persoon kan dus niets vinden, maar ik lees zoveel verschillende reacties. De reactie van wezel555 klinkt mij het bekendste in mijn oren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2006 19:02 
Site Admin

als er geen israpunt in een woning is en je gaat ipb aanvragen, dan zal volgens mij de database van kpn je niet herkennen: je bestaat namelijk niet (althans voor het systeem :wink: ).
bel gewoon eens van klantenservice van kpn en leg dit verhaal aan hun voor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 10:58 

jwagenaar schreef:
als er geen israpunt in een woning is en je gaat ipb aanvragen, dan zal volgens mij de database van kpn je niet herkennen: je bestaat namelijk niet (althans voor het systeem :wink: ).
bel gewoon eens van klantenservice van kpn en leg dit verhaal aan hun voor.

Heb ik gedaan, en wat jij aangeeft is het enige echte antwoord, er moet ooit een koper aansluiting gezeten hebben wil je IPB kunnen gebruiken of wil KPN je herkennen in het systeem.

Hij mag op slot.

Rob

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 11:16 

Bedankt voor de terugkoppeling en hij gaat op slot.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]