Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu di 01 jul 2025 13:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 20:24 

Ik heb een keer contact met ze gehad en toen wisten ze niet waar ze over praatten. Ik zoek nu zelf eerst uit wat de technische mogelijkheden zijn. Daarna bel ik KPN en kijk wat ze met die EB willen.

Verder hoeft KPN nergens in mee te gaan, het enige wat ze moeten doe is de service leveren waar ik zeker van ben dat ze het wel doen. De technische mogelijkheden moet ik zelf onderzoeken. Andere zaken dan de service heeft KPN niks in te brengen zolang ik het contract niet schend

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 20:32 
Site Admin

Drocona schreef:
Ik heb een keer contact met ze gehad en toen wisten ze niet waar ze over praatten. Ik zoek nu zelf eerst uit wat de technische mogelijkheden zijn. Daarna bel ik KPN en kijk wat ze met die EB willen.

Verder hoeft KPN nergens in mee te gaan, het enige wat ze moeten doe is de service leveren waar ik zeker van ben dat ze het wel doen. De technische mogelijkheden moet ik zelf onderzoeken. Andere zaken dan de service heeft KPN niks in te brengen zolang ik het contract niet schend

je kunt nu wel verkondigen dat zij (kpn) niet weten waar ze over praten. maar waarom kom je dan wel naar een forum met vragen als je het allemaal zo goed weet. je zult toch de leverancier nodig hebben om je plannen te realiseren. zoals nu echt diverse malen diverse mensen is gemeldt, zullen jouw plannen tav voip niet gaan werken.
tenzij de bijdrages aan dit topic niet wenselijk reeel worden, zal het topic worden gesloten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 20:38 

als iedereen blijft zeggen dat het niet kan zonder een reden ervoor te geven.
waarom kan het dan niet? Ik ehb al 5 verschillende oplossingen gezocht waarvan er 1 of 2 exact gelijk zijn an de werking van de experiabox, tenzij er iets in de box gebeurt wat ik niet weet.

Ik zou graag willen weten waarom het dan niet kan want ik kom zo ook niet verder. Ook merk ik enige irritatie omdat ik blijkbaar in jullie ogen dezelfde vraag steeds opnieuw vraag... Heeft iedereen weinig aan..

KPN kon me niet eens vertellen of het een router of een modem was, of het aangesloten kon worden op een server, of dat het allemaal zou draaien op een professionele setup. Het enige waar ik niet bekend mee ben is VoIP.
Dit probeer ik nu te weten te komen.
Voor zover weet ik alleen dat het over dezelfde lijn gaat als al het andere verkeer op het netwerk wat dus zou moeten betekenen dat je het overal op kan aansluiten.

Vertel me a.u.b waarom het dan wel niet kan want ik snap er niks van, aan de hand van de info die ik heb verkregen moet het mogelijk zijn maar elke keer is het "nee niet mogelijk". Waarom dan niet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 21:21 
Site Admin

een laatste poging. de experiabox is een modem/router/switch in 1.
de scheiding van adsl en voip vindt plaats in deze experiabox. bij levering zitten de accountgegevens reeds verwerkt in de box. de gegevens worden niet apart geleverd aan de klant. dus is het niet mogelijk deze accountgegevens in een eigen modem/router te stoppen.
kpn/planet/hetnet leveren een product tot en met de experiabox. de box is eigendom van de provider. alles wat daarachter geplaatst wordt tav adsl kan de gebruiker zelf bepalen.
nogmaals: ook al ben je in staat een eigen modem/router op deze lijn te configureren en dan zal je voip-gedeelte niet werken. ook niet met jouw genoemde oplossing.
als je een auto van merk x koopt en zegt dat deze geleverd kan worden zonder motor omdat je zelf een motor van merk y erin zal plaatsen. gevolg: merk x zal jouw geen enkele garantie geven over zijn produkt. en voor alle duidelijkheid dat geldt voor elk product waar je essentiele onderdelen uit wil halen. kijk maar eens naar leveringsvoorwaarden van deze providers ten aanzien van ipb.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 21:41 

ok dus als ik KPN bel over deze gegevens is het wel mogelijk om deze te configureren.

Dat moest ik even weten, het was namenlijk nergens naar voren gekomen dat de experiabox voorgeprogrammeerd was met mijn gegevens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 21:45 
Site Admin

dat je voor zelf er bepaalde gedachten over hebt prima.
er is nu uitgebreid de mogelijkheden en onmogelijkheden aangegeven. we wensen jou veel succes met de plannen.
dit topic wordt gesloten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]