Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 16:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 12:35 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
marcel, was het niet zo dat de speedtouch het bij jou beter deed in combinatie met ip-tv of is dat probleem nu opgelost.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 12:45 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Exact :? daarom vind ik het ook zo`n domme zet om persé naar de grijze over te stappen. Trouwens, de monteur is niet geweest, hang nu in de wacht waar die knakker blijft. :evil:


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 20:20 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Hier staat de zwarte thomson 780 en die traint in op 14Mb down, dus waar die max 12 Mb vandaan komt????


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 23:27 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
@van kooten:

zou u misschien daar een screenshot van kunnen plaatsen? ik kan daar n.m.l wel wat mee richting kpn. andere vraag is: heeft u ipb met of zonder iptv?


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 10:24 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
THOMSON SpeedTouch 780



en nl



SpeedTouch
Breedbandverbinding
DSL-verbinding
Internetservices
Toolbox
Thuisnetwerk





Help


Home > Breedbandverbinding






--------------------------------------------------------------------------------

DSL-verbinding

Meer weergeven...


Actief: 1 dag, 7:24:16

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 13.849

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,05 / 5,93





--------------------------------------------------------------------------------

Internet

Meer weergeven...


Type: PPPoA

Actief: 3 dagen, 11:13:20

IP-adres: 81.xxx.xx.xx

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 6,97 / 34,21





--------------------------------------------------------------------------------

Kies een taak ...

Verbinding met het internet controleren


Het is alleen IPB, dus zonder TV van KPN.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jul 2008 14:35 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Ah kijk, dan klopt het wel, zonder ip-tv kan het prima intrainen boven de 12mb, maar als je wel ip-tv hebt is het een ander verhaal dan wordt die begrenst tot 12mb.

Hier is alles opgelost maar ik schrijf daar straks veel meer over.


Groet Marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 00:01 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Een lang moeizaam verhaal met wellicht licht aan de horizon

omdat een medewerker van kpn starig en bij dwingend uitlegde dat ik MOEST overstappen op de siemens maar hem zijn gang laten gaan. Heb nog uitgelegd dat met de siemens het hier vorig jaar kommer en kwel is geweest met i-tv maar dat kon ik hem niet aan zijn verstand brengen. Hij zei": de thomson heeft een restrictie voor boven de 12mb, en dat heeft de siemens niet. Dus vrijdagmorgen kwart voor 10 nok-nok aan de deur en daar was de kpn monteur (hé, dat rijmt )

Normaliter moet zo`n monteur binnen 1 uurtje wel weer weg zijn, maar door veel miscommunicatie ging hij pas om kwart voor 1 (!) weer weg. Dan wilde die siemens weer niet aanmelden, dan deed de tv het weer niet, afijn, hij werd hefig gefrustreert mede omdat de monteurs juist van die siemens boxen af willen en dat ze nu juist die rotkrengen weer in gebruik gaan nemen. Ik en de monteur voorspelde al dat deze siemens geheid weer problemen ging opleveren, en deze "glazen bol" theorie kwam in zijn geheel uit.

Tot op vanmiddag 17.00 uur maar liefst 24 keer het hele spul moeten rebooten, om de zoveel uur viel de tv weer uit (zender tijdelijk niet beschikbaar) en de kwaliteit van de telefoon was om te huilen. Nadat om 17.00 mijn vrouw voor de 24ste keer riep dat de tv weer weg viel was ik het zat. Gebeld met 0800-0407 en uitgelegd dat dit zo echt niet langer meer kon. Ik gaf aan liever met een zwarte thomson te zitten met een restrictie van 12mb dan met de siemens en constant gezeur en dergelijke.

De hd medewerker onderstreepte ook nog eens dat het gekkewerk is om die antieke siemens weer leven in te blazen. na overleg heeft hij de siemens van het netwerk afgemeld en de zwarte weer actief gemaakt. Gillend ik hier thuis die siemens van de muur gerukt en die zwarte thomson weer terug gehangen. Hij boote 2 keer om de firmware te plaatsen en daarna deed de tv het weer als vanouds!

Toen moest ik natuurlijk 2 pc`s weer draadloos aanmelden en daarvoor moest ik even in de router wezen, maar wat zag ik(!) hij stond op: 15989 down, en 1029 up hé? hij kan toch niet intrainen boven de 12mb? ik dacht, dit moet een foutje zijn, als ik straks zelf reboot valt hele boeltje vanzelf wel terug naar 12mb. MAAR zelfs na 2 rebooten van kpn, en 3 handmatig van mij staat de thomson nog steeds ingetraind op bijna 16mb. Natuurlijk heb ik wat testen gedaan via speedtest.net en here are the results :mrgreen: :

Met 1 i-tv tuner aan:
Afbeelding

Met 2 i-tv tuners aan:
Afbeelding

Dit zijn uitstekende waardes waar ik prima mee kan leven voor 59 euro per maand :mrgreen: maar, zucht, wou tot glas hier al lag want dat zou toch echt alles zoveel beter maken.


Groet marcel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 00:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Wat een verhaal....
Daar wordt je toch moe van.
Van te voren al melden dat je problemen gaat krijgen en die krijg je dan ook..... :twisted:

Glas klinkt leuk maar dat lukt niet voor die 59 euro ben ik bang....
Almere krijgt ook glas maar ik ben dan tegen de 105 euro kwijt en die laat ik fijn voorbij gaan.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 00:50 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Als je op http://www.glashart.nl kijkt zul je zien robért dat kpn abbo`s aanbiedt vanaf 65 euro. en voor 30 down, en 3 up, plus digitale televisie en telefonie vind ik dit niet duur. Laat ik het zo zeggen, als ze het morgen hier de grond inschieten wil ik het voor die 65 euro wel hebben :mrgreen: en ik denk dat upc dit voor dat geld niet kan bieden :arrow: :?:

Groet Marcel.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 01:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
Ik vergelijk het met het aantal TV kanalen wat ik nu heb.
Dan kom ik niet uit met die 65 euro en zit ik eerder in die van 110 euro....

Dat is me echt te veel. Dan blijf ik liever bij wat ik nu heb.
Qua snelheid zit ik nu goed, ik ben er tevreden mee.
Ik kan de dvd's sneller downloaden dan ik ze kan kijken.... :D
Mij zoon zit tegenwoordig in de "webhosting" voor vriendjes, die zitten bij providers met te dicht getimmerde modems.... :D
Ik wist eigenlijk niet eens dat hij dit deed, maar het is allemaal als proef en voor hem om er wat van te leren.
Hij draait ook nog een WoW-server en binnen 2-3 weken al 170 user-accounts aangemaakt!

Het gekke is dat ik er allemaal neits van merk.
Mijn 10Mb down en 1,5Mb up kan het makkelijk aan.

Ik heb UPC niet genoemd in mijn antwoord toch?
Ik weet wel dat UPC gaat testen met een nieuwe snelheid ik Almere, gaat qua snelheid glas waarschijnlijk voorbij.
Weet ook dat ik er niets over mag vertellen maar ga die test van heeeeeel dichtbij meemaken!... :wink:

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 27 jul 2008 23:15 
Offline

Geregistreerd: za 09 dec 2006 14:46
Berichten: 7
Woonplaats: Haarlem
jaap schreef:
Gisteren, zondag, telefonisch overgang van IPB Lite naar Extra aangevraagd.

De dame vroeg alleen postcode en huisnummer, ik zou binnen een week schriftelijk bevestiging krijgen. Binnen twee weken zou de wijziging actief moeten zijn. Ik wacht de ontwikkelingen af.


En hoe is het verlopen? Matig. Na anderhalve week nog geen bevestiging, dus maar weer eens bellen. De heer zocht en zocht... geen bestelling te vinden. Niets, nada op mijn adres/telefoonnummer. Weer opnieuw de molen in en hopen op beterschap. Afwachten maar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 07:36 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
@jaap:enige progressie ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 10:27 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Hallo,

Ik hoor veel ellende over KPN, heb zonder problemen nu 2 jaar IPB lite
2 weken geleden kreeg ik een mail dat er nieuwe abo. waren met hogere snelheden ( 01 augustus 2008 )
Direct even op hun site gekeken, en mijn tel.nummer ingevoerd (dan bellen ze jou kost nix )
Binnen 3 sec word ik teruggebeld met de vraag wat kunnen we voor u doen?
Ik zeg dat ik wel sneller internet wil + gratis bellen voor 50 euro, geen probleem, u krijgt een mail
ter bevestiging en binnen enkele dagen een brief.
Het ging ongeveer 3 week duren, de mail kreeg ik direct toegestuurd en de brief na 5 dagen samen met een andere brief dat ze zoveel aanvragen hebben dat het 1 week langer kon duren.
14 augustus leek het net alsof alles veel sneller ging, even in de EB gekeken en ja hoor de modem was ingetraint op de nieuwe snelheid.
Nog even een speedtest gedaan en ja hoor mijn snelheid was meer dan verdubbeld.
Zo kan het dus ook.

Een tevreden IPB gebruiker,
Mr-Jack.
(groningen)

dit bericht hierheen verplaatst, anders krijgen we kriskras op dit forum upgrade vragen en klachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 14:24 
Offline

Geregistreerd: wo 27 sep 2006 10:13
Berichten: 52
Halverwege juli via "mijn gegevens" een pakketwijziging aangevraagd van internetplusbellen standard(planet) naar Basis per 11 september.
Ik zou binnen enkele dagen bericht krijgen, dit bericht moet ik nog krijgen.
Nu kijk ik weer op "mijn gegevens", blijkt dat de wijziging al klaar is.
Dus als je via "mijn gegevens" een pakketwijziging aanvraagt kan het ook bijna probleemloos en snel geregeld worden.

Anton


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 26 aug 2008 20:24 
Offline

Geregistreerd: vr 21 maart 2008 08:26
Berichten: 62
Van wegen diversen problemen, zie anderen topics.
Op 18-08-2008 gebeld kreeg een medewerkster aan de lijn < naam bekend >
Alles uitgelegd voor de zoveelste maal.
Meneer ik maak alles in orde.
Wat schets mijn verbazing op 26-08-2008 KPN aan de lijn.
Meneer wij kunnen geen internet plus bellen aan u leveren.
<< Maar mevrouwtje ik heb dit al twee jaar. >>
Sorry dat weet ik niet bel voor inlichtingen maar naar klantenservice.
Gebeld, < meneer hier is niets bekend? >
Ik weet deze klacht hoort in een andere topic thuis, maar deze is door de moderater gesloten.
Ik moet wederom afwachten, of deze debacle van de administratieve afdeling bij KPN nog goed gaat functioneren.
Ondanks alles werkt internet en telefoon nog naar behoren.
Voor hoelang?? ik hoop in ieder geval tot einde contract periode.
Dan kijk ik wel verder.
Ik blijf nog steeds lachen.

gr. Arie :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling