Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 28 maart 2024 21:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jul 2013 18:33 
Offline

Geregistreerd: ma 29 apr 2013 09:46
Berichten: 2
Heb een @outlook.com en een @planet.nl adres. In outlook.com webmail heb ik aangegeven dat de Planet mail moet worden opgehaald bij pop.kpnmail.nl. Dat werkt goed (zij het met enige vertraging).

Ik wil vanuit outlook.com webmail ook mail kunnen verzenden met mijn planet adres als afzender.
In principe komt er dan te staan verzonden door outlook.com namens <mijn planet mail> maar ik wil van dat "namens" af
en dat zou moeten kunnen door de SMTP server van KPN in te voeren.
Daar gaat het mis: ik krijg telkens het bericht Je kunt niet worden aangemeld bij de SMTP-server. Controleer of je gebruikersnaam en wachtwoord kloppen.

Als ik de instellingen van mijn mailclient gebruik via copy / paste (mail.kpnmail.nl, geen SSL, poort 25, gebruikersnaam zonder @planet) gaat het mis.
Ook als ik SSL inschakel, poort 465 of 587 gebruik, en/of @planet achter mijn gebruikersnaam toevoeg krijg ik de foutmelding

Wat kan de verklaring zijn? Microsoft verwijst me naar Planet. Planet / KPN ondersteunen dit niet.

In de mail zelf zie ik alleen mijn planet adres zien als afzender, maar de header van een verzonden mail laat o.a. het volgende zien:

X-Originating-Email [mijn outlook adres]
From Mijn Naam <mijn planet adres>
Sender < mijn outlook adres >
To Naam <mijn test adres>
X-RcptDomain planet.nl
Return-Path mijn outlook adres


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 jul 2013 13:51 
Offline

Geregistreerd: ma 29 apr 2013 09:46
Berichten: 2
Het probleem blijkt bij KPNMAIL te liggen. Ze kunnen me ook niet adviseren omdat dit buiten hun support-gebied valt.
Ik ben overgestapt naar XS4ALL en daarmee doet zich geen enkel probleem voor in de instellingen en functionaliteit.

Heb wel SSL ingeschakeld en poort 465 gebruikt.

Overigens ondersteunt XS4ALL het IMAP protocol, wat betekent dat het gewoon in de Windows 8 werkt. De omweg via een Hotmail account is dan niet eens nodig.



Aanvulling: zonder dat ik iets heb gewijzigd, bleek de foutmelding bij de KPNMAIL account "ineens" verdwenen..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling